Κυριακή, 20 Μαρτίου 2011

ΣΟΦΟΝ ΤΟ ΣΑΦΕΣ

Δόγμα είναι ένα καθορισμένο πλαίσιο σκέψης, το οποίο δεν δέχεται αλλαγές  με τίποτα και έξω από αυτό, όποιος έχει αντίθετη γνώμη ή άποψη χαρακτηρίζεται ανόητος και αιρετικός. Έτσι ο δογματισμός επικράτησε σε όλες της εκδηλώσεις της ζωής μας και πρέπει να πειθαρχούμε αναγκαστικά και υποχρεωτικά σε αυτόν για να είμαστε αποδεκτοί από το σύστημα. Τα θρησκευτικά δόγματα, ελέγχουν, εξουσιάζουν  και τρομάζουν τους οπαδούς τους με το κατασκευασμένο Φανταστικό Ον Βάσει Οργανωμένο Σχεδίου = κλικ στο Φ.Ο.Β.Ο.Σ. της κολάσεως, και τάζουν κάτι που όμως βρίσκεται στην μετά θάνατον ζωή, κάτι που ισχυρίζονται ότι μόνο αυτοί γνωρίζουν, αλλά μετά την απομάκρυνση του οπαδού από την ζωή, ουδεμία ευθύνη φέρουν…  Τα θρησκευτικά δόγματα (όπως και κάθε είδους δόγματα), δεν τα έφτιαξε κανένας θεός, αλλά άνθρωποι.
Σε όλες της θεωρίες και στα «τεκμήρια» των δογμάτων περί γνώσεως αλλά και στο, πόση σχέση μπορεί να έχουν (τα θρησκευτικά δόγματα) με αυτό που ο άνθρωπος ονομάζει θεό, αρκούν δυο μόνο φράσεις ως απάντηση,  δυο Ελλήνων Φιλοσόφων. Δυο φράσεις με τις οποίες ουδείς σώφρων άνθρωπος μπορεί να διαφωνήσει.
«Το μακάριο και άφθαρτο Ον (ο θεός) ούτε το ίδιο γνωρίζει ενοχλήσεις ούτε σε άλλους προξενεί ενοχλήσεις. Ώστε δεν επηρεάζεται ούτε από θυμούς ούτε από ευχαριστίες. Γιατί όλα αυτά είναι γνωρίσματα ενός αδύναμου όντος» (ΕΠΙΚΟΥΡΟΣ)
Και ο Αναξίμανδρος που αποκαλεί την άγνωστη θεια δύναμη, Άπειρο, πολύ σωστά μας λέει ότι το άπειρο είναι αδύνατον να χωρέσει στις περιορισμένες και ατελείς αισθήσεις και στον νου του ανθρώπου, ώστε να κατανοηθεί. Επομένως ότι ερμηνεία και να δώσει ο άνθρωπος στο ερώτημα τι είναι θεός, θα είναι κατώτερη από το μεγαλείο Του, και η όποια αλαζονική ερμηνεία θα αποτελεί ύβρη. «Αποκλείεται ως πρώτη αρχή των όντων πάσα γνωστή ουσία, διότι εφ όσον θα ήταν γνωστή, αυτομάτως παύει να είναι Άπειρος», (ΑΝΑΞΙΜΑΝΔΡΟΣ).
Και όπως μας λέει και ο Ευριπίδης, Σοφόν το σαφές. Τα υπόλοιπα περιττεύουν. (Σείριος.)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Αρχειοθήκη ιστολογίου