Δευτέρα, 31 Ιανουαρίου 2011

ΤΟ ΦΩΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΚΑΙ ΤΟ ΤΗΛΕΚΑΦΕΝΕΙΟ ΤΗΣ ΡΩΜΙΟΣΥΝΗΣ

Όταν ρωτήθηκε ο Αγησίλαος (Βασιλιάς Λακεδαιμόνιων) πως κάποιος θα μπορούσε να αποκτήσει καλύτερη φήμη ανάμεσα στους ανθρώπους απάντησε: ¨Αν λέει τους καλύτερους λόγους και αν πράττει με ακόμα καλύτερες πράξεις. Πλούταρχος(Αποφθέγματα Λακωνικά, 213 C)
Σε κάποιον που επαινούσε έναν ρήτορα για την ικανότητα του να μεγαλοποιεί τα ασήμαντα πράγματα που έλεγε, απάντησε ο Αγησίλαος: ¨Μα ούτε θεωρώ σπουδαίο τον τσαγκάρη, που βάζει σε μικρό πόδι μεγάλα παπούτσια¨.
Πλούταρχος (Αποφθέγματα Λακωνικά, 208, C 6)
Άριστα διοικείται η πόλη, στην οποία ενάρετοι άνθρωποι τιμούνται, και αντίθετα οι κακοί παραμερίζονται.
Σόλων (Ανθ. Στοβ. ΜΓ, 76)
Τα κράτη τότε καταστρέφονται, όταν δεν μπορούν να ξεχωρίσουν τους σπουδαίους από τους ασήμαντους.
Αντισθένης ( Διογ. Λαερτ. Βίοι Φιλοσόφων, Φιλ. VI, 5)
Το ήθος των αρχόντων είναι όμοιο με το ήθος των αρχόμενων.
Ισοκράτης (Προς Νικοκλέα, 31)
Ο Σωκράτης όταν ρωτήθηκε πια πόλη διοικείται παράνομα είπε: «η πόλη στην οποία οι άρχοντες τοποθετούνται από φατρίες».
Σωκράτης (Ανθ. Στοβ. Γ, 81)
Η δημαγωγία δεν ταιριάζει σε ανθρώπους καλλιεργημένους αλλά σε αμαθείς και κακοήθεις.
Αριστοφάνης (Ιππείς, 191-193)
Όταν σε μια πόλη εκτιμούνται ο πλούτος και η δύναμη, η αρετή και οι χρηστοί άνθρωποι περιφρονούνται.
Πλάτων (Πολιτεία, 550 Ε – 551 Α)
Ο αμόρφωτος λαός πολύ συχνά υποδουλώνεται σε άρχοντες.
Σόλων (Ελεγ. Απόσπ. 9, 3, West)
Όταν τιμάς τους ανθρώπους τους κάνεις πιο δυνατούς.
Βίων (Ανθ. Στοβ. ΜΓ, 8)
Άριστη δημοκρατία είναι αυτή που δεν έχει ούτε βαθύπλουτους ούτε φτωχούς πολίτες.
Θαλής (Πλουτάρχου, Ηθ. 154 Ε)
Συνήθεια έχει γίνει στους τυράννους, να νοιώθουν ευχαρίστηση με τους κόπους και τις δυστυχίες που προκαλούν στους άλλους.
Ισοκράτης (Περί Ειρήνης, 91)
Το καθήκον των αρχόντων είναι να κάνουν με τις φροντίδες τους πιο ευτυχείς τους πολίτες.
Ισοκράτης (Περί Ειρήνης, 91)
Ο πραγματικός άρχοντας δεν είναι φτιαγμένος από την φύση να αποβλέπει στο δικό τους συμφέρον αλλά στο συμφέρον των συμπολιτών.
Πλάτων (Πολιτεία, 347D)
Δεν είναι ποτέ δυνατόν να έχουν υψηλό και γενναίο φρόνημα αυτοί που κάνουν ταπεινές και φαύλες πράξεις, γιατί οποιεσδήποτε είναι οι πράξεις τους είναι και τα φρονήματα τους.
Δημοσθένης (Ολυνθιακός Γ, 32)
Όταν ρώτησαν τον Αγασικλή, Βασιλιά των Λακεδαιμονίων, πως μπορεί κάποιος να κυβερνά με ασφάλεια, χωρίς να έχει σωματοφύλακες απάντησε: ¨Αν κυβερνάει τους πολίτες όπως οι πατέρες τους γιους¨ .
Πλούταρχος (Αποφθέγματα Λακωνικά, 208 Β 4)
Ο Αλκαμένης, γιος του Τηλέκλου από την Σπάρτη, όταν τον ρώτησε κάποιος πως θα μπορούσε να διατηρήσει κανείς με τον καλύτερο τρόπο την βασιλεία απάντησε: ¨Αν δεν δίνει μεγάλη σημασία στο κέρδος.¨
Πλούταρχος (Αποφθέγματα Λακωνικά, 216 Ε 4)
Όταν ρωτήθηκε ο Παυσανίας ο γιος του Πλειστώνακτου γιατί δεν επιτρέπετε στην Σπάρτη να αλλάζουν νόμους και παραμένουν οι παλιοί απάντησε: ¨Επειδή οι νόμοι πρέπει να διαφεντεύουν τους ανθρώπους και όχι οι άνθρωποι τους νόμους.
Πλούταρχος (Αποφθέγματα Λακωνικά, 230 F)  ΕΡΕΥΝΑ-ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ 
____________________________________________________________________ Ας επιστρέψουμε τώρα στο παρών της ρωμιοσύνης. Δεν χρησιμοποιώ τυχαία την λέξη ρωμιοσύνη. Κατά την γνώμη μου, αλλά και κατά την γνώμη πολλών άλλων, η ρωμιοσύνη και η Ελλάς, έχουν τόση σχέση μεταξύ τους, όση σχέση έχει η νύχτα με την ημέρα. Μετά από τα διδάγματα των προγόνων μας ας δούμε την σημερινή πραγματικότητα. Με τους παθητικούς τηλεπολίτες και τους τηλεπολιτικούς, μιας τηλεοπτικής δημοκρατίας. Οι αντιστοιχίες της τηλεκατάστασης με κάποιες σκηνές καφενείου όχι απλά όμοιες, αλλά πανομοιότυπες. Ακριβώς το ίδιο σε μεγέθυνση, λόγω πανελλαδικής εμβέλειας.
Στο τηλεκαφενείο υπάρχουν αυτοί που (όπως κάποιοι ξερόλες στα καφενεία) εκφράζουν γνώμη η οποία αποτελεί θέσφατο. Συμφωνούν όλοι οι άλλοι ότι αυτός που το είπε και σωστός είναι και σωστά μιλάει, γιατί έχει κάποια ισχύ, η οποία δεν συνοδεύεται απαραιτήτως από γνώσεις ούτε από ποιότητα… Και αν κάποιος πει κάτι διαφορετικό, δεν μένει σε χλωρό κλαρί για μέρες, αφού τον παίρνουν παραμάζωμα με εργαλείο την σάτιρα, αφού τώρα, μετά το σύμπαν και την βλακεία, θεσπίστηκε ότι και αυτή δεν έχει όρια. Ολόκληρες εκπομπές στηρίζονται στο να σχολιάζουν ανθρώπους και συντελεστές άλλων εκπομπών. Και βέβαια «δεν μας πιάνει ύπνος το βράδυ» αν δεν μάθουμε για τις κόντρες επωνύμων, τι ρούχα φόρεσαν, τι ασυναρτησία πέταξαν, με ποιους τα έφτιαξαν και γιατί χώρισαν. Άσχετα, περιττά, ΑΧΡΗΣΤΑ. Παρακμιακά πρότυπα, πολιτισμική παρακμή, «διασκέδαση»  ναι (;),  ψυχαγωγία μηδέν (διασκεδάζω = διασκορπίζομαι και ψυχαγωγία = αγωγή της ψυχής), καφενείο κανονικό. Ας με συγχωρέσουν οι βιοπαλαιστές ιδιοκτήτες καφενείων, που κάνουν την δουλειά τους. Το μόνο που θέλω να κάνω εδώ είναι να επισημάνω την γενική κατάσταση που βεβαίως είναι γνωστή σε όλους. Αλλά αν και γνωστή η τηλεκατάσταση, σχεδόν όλος ο πληθυσμός είναι εθισμένος σε ένα πανελλαδικό τηλεκαφενείο. Είναι καθεστώς και τρόπος ζωής πλέον. Κάποιος μεγάλος σε  ηλικία, απόστρατος, που πολέμησε για αυτήν την πατρίδα είπε: «Όσο θα υπάρχουν άνθρωποι στην ακμή της ηλικίας τους που ξοδεύουν άσκοπα τον χρόνο τους και αλληλοεξεφτελίζονται για τα χαρτιά και το τάβλι, μην περιμένετε να πάει μπροστά ο τόπος». Και θα μου επιτρέψετε να συμπληρώσω πως όσο η συντριπτική πλειοψηφία ασχολείται και καταναλώνει χρόνο και φαιά ουσία για ότι άχρηστο ακούει και βλέπει στο τηλεκαφενείο της ρωμιοσύνης, προκοπή μην περιμένετε. Σείριος.(κλικ στον σύνδεσμο) ΤΑ ΛΟΓΙΑ ΣΟΥ ΔΕΝ ΘΑ ΞΕΧΑΣΟΥΜΕ… ΓΙΑ ΝΑ ΘΥΜΟΜΑΣΤΕ ΤΗ ΜΟΡΦΗ ΣΟΥ. 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Αρχειοθήκη ιστολογίου